GrIFK valmennus

GrIFK Omaharjoittelu

Virtuaaliset LIVE-treenit seuran Instagram-tilin kautta GrIFK IG Liven ja nyt myös GrIFK Facebook Live muodossa maanantaisin ja torstaisin klo 16-17.15.

Klo 16.00 – 16.30 harjoitus.1 

klo 16.45-17.15 harjoitus.2

OHJELMA 
1. Alkulämmittely ja aktivoinnit
2. Pallollinen harjoitus, teema:  pallonhallinta, kuljettaminen, syöttäminen jne.
 
OHJEET:
– Harjoitus tehdään pareittain, joko kaveri tai perheenjäsen, muista turvaetäisyydet
– Voit tehdä myös yksin mutta silloin pitäisi olla syöttöpenkki tai -seinä käytössä
– Tarvittava alue noin 5m x 5m (ei ole niin tarkkaa, pienempi tai suurempikin käy)
 
 

GrIFK Omaharjoittelu

Seuraavat virtuaaliset LIVE-treenit seuran Instagram-tilin kautta GrIFK IG Liven ja nyt myös GrIFK Facebook Live muodossa. Maanantaina ja torstaina klo 16.00 ja 16.45.

Klo 16.00 – 16.30 treenit alle 10.v 

klo 16.45-17.15 treenit yli 10. v ja välillä mukana myös maalivahdit

1.Live treeni 31.3.2020 Sebastian Mandart P2008

2.Live treenit 6.4.2020 kaksi eri treeniä: P2010 Tommi Aaltonen ja P2008 Sebastian Mandart

3.Live treenit 9.4.2020 Markus Kulmala GrIFK P05/ C15 valmentaja.

4.Live treenit 13.4.2020 Sebastian Mandart GrIFK 2008

5..1Live treenit To 16.4.2020 GrIFK A/U23 valmentajat Harri Stenlund, Daniel Stevens

5.2 Live treenit To 16.4.2020 Maalivahtitreeni GrIFK A/U23 maalivahdit Emil Snellman ja Tatu Varis

6.Live treenit Ma 20.4.2020 Osa.1 Jens Sjöblom ja Vesa Seiriö GrIFK 2011 valmentajat

Klo 16.00 – 16.30 treenit alle 10.v 

klo 16.45-17.15 treenit yli 10. v 

7.Live treenit To 23.5.2020 Tuomas Carlberg ja Matti Brandt GrIFK 2012 valmentajat

7.1 Live Treenit 23.4.2020 Maalivahdit A/U23 Tatu Varis ja Aku Terävä

8.Live treenit Ma 27.4.2020 Tommi Aaltonen 2010 ja Jyri Jokinen P2009

8.1 Live treenit 27.4.2020 Osa.2 Tommi Aaltonen 2010 ja Jyri Jokinen P2009

9.Live treenit To 30.4.2020 Vesa Hursti P2013 ja  Sebastian Mandart GrIFK 2008

9.1 Live treenit 30.4 Sebastian Mandart GrIFK  2008

10.Live treenit 4.5 Osa.1 klo 16.00 ja Osa.2 klo  16.45 GrIFK A/B Jasper Virtapuro ja Joakim Puro

GrIFK valmennus on nyt virtuaalinen

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK pelaajille. Pelaajat saavat huhti- ja toukokuun ajalle harjoitteluohjeita omalla ajalla harjoitteluun. Lisäksi seura järjestää kaikille pelaajille Instagram @grifkfotboll IG LIVE-harjoituksen maanantaisin ja torstaisin klo 16.00 -16.30 alle 10.vuotiaat ja klo 16.45 -17.15 yli 10.vuotiaat. Nyt myös GrIFK Facebook Live

1.Miksi GrIFK jalkapallo haluaa tehdä virtuaali ja LIVE-etävalmennusta?

GrIFK  jalkapallon virtuaalivalmennuksen tarkoituksena on mahdollistaa yhteydenpito ja harjoittelun tuki pelaajalle myös sinä aikana, kun joukkuetoiminta on keskeytetty. Kun tilanne on sama koko maailmassa niin nyt uskalletaan kokeilla helpommin ihan uusia asioita. Pelaajat ja valmentajat voivat myös oppia jotain uutta näistä uusista tavoista harjoitella ja valmentaa. Lisäksi nyt on hyvä mahdollisuus antaa pelaajien ottaa vastuuta harjoittelusta ja oppia selviytymään tässä  vähän epävarmassa ja epämiellyttävässäkin tilanteessa.

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK pelaajille. Pelaajat saavat huhti- ja toukokuun ajalle harjoitteluohjeita omalla ajalla harjoitteluun. Lisäksi seura järjestää kaikille pelaajille LIVE treenit maanantaisin ja torstaisin klo 16.00 – 17.15 GrIFK Instagram @grifkfotboll IG LIVE-harjoituksen ja GrIFK Facebook (@grifkfotbollrf).

Klo 16.00 – 16.30 alle 10.v treenit 

klo 16.45-17.15 yli 10.v treenit 

Ensimmäisissä GrIFK LIVE Treeneissä 31.3.2020 klo 18-19 oli jopa 250 katsojaa! GrIFK LIVE treeni toteutettiin GrIFK Volkswagen hallissa Instagram LIVE lähetyksenä @grifkfotboll seuraajille ja se oli kaikille avoin. IG-livelähetys näkyy edelleen @grifkfotboll Instagram ylärivillä seuran story:ssa. Lähetystä seuraamaan oli kutsuttu kaikki GrIFK pelaajat ikäluokista 2015 -2005.

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK Fotbollin pelaajille. Ensimmäisissä GrIFK LIVE treeneissä valmentaja toimi GrIFK 2008 valmentaja Sebastian Mandart ja malliryhmänä GrIFK 2008 pelaajat Emil Frondelius ja Titus Henriksson. Sisältö oli lähinnä pallonkäsittelyä ja malliesimerkkejä myös pareittain tehtävistä taitoharjoituksista. Lopuksi hieman Jalkapallotennistä, 1 vs 1 Challange ja Tituksen ja Emilin vastaus Edarin #grifkchallange” haasteeseen.

  • Etävalmennuksen avulla aktivoidaan pelaajia liikkumaan ja autetaan joukkueita koordinoimalla jo käynnissä olevaa tekemistä. Pelaajat saavat vinkkejä ja harjoitteluohjeita videoilla ja kirjallisesti. Nyt on kaikilla mahdollisuus saada lisää taitoa lisäämällä omaharjoittelun määrää.
  • Seuran valmentajia aktivoidaan pitämään yhteyttä pelaajiin ja vanhempiin eri välineillä kuten nimenhuuto, sähköposti, Whatsup, Teams, Zoom, Skyle, Instagram jne. Lisäksi joukkueet voivat miettiä oman LIVE-harjoituksen tarpeellisuutta ja järjestämistä.
  • Pidetään yhteyttä seuran kesken – lisätään yhteisöllisyyttä.
  • Virtuaalivalmennus pitää seuran käynnissä etänä ja mahdollistaa toiminnan käynnistymisen mahdollisimman nopeasti. Lisäksi pystymme toivottavasti hyödyntämään ja käyttämään tämän häiriötilanteen jälkeenkin välineitä, joita tässä kehitämme.

2.Yleistä etävalmentamisesta

Etävalmennuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat GrIFK omat valmentajat.

GrIFK Omaharjoittelu

Mukana on myös GrIFK harjoitusvideoita, jotka löytyvät Google drivesta (linkit nimenhuudossa, sähköpostissa, whatsup jne). Seuran nettisivuilla, facebook @grifkfotbollrf ja Instagram @grifkfotboll sivuilla tulee olemaan myös edarin @grifk_edustus pelaajien tekemiä haasteita ja omien junioreiden vastauksia näihin haasteisiin.

Huhti-Toukokuun aikana tarjotaan myös valmentajille etäkoulutusta sekä pelaajille taktisen ja henkisen valmennuksen tehtäviä. Pelaajilla ja myös valmentajilla on nyt mahdollisuus kehittää ei vain teknisten vaan myös taktisten asioiden tietämystään ja osaamistaan esim. peleistä tehtyjen klippien ja pelipaikkakohtaisten tehtävien analysoinnilla. Kiihdytetään myös taktisten asioiden (hyökkäys, puolustaminen ja tilanteenvaihdot) oppimisprosessia.

Kehonhallintaan liittyvät suoritukset ovat myös osa jokaista teemaa.

Etävalmennuksen tarkoituksena on tukea ja opastaa pelaajaa kehittämään tärkeitä ominaisuuksia sekä kannustaa pelaaja omalla ajalla tapahtuvaan harjoitteluun. Vaikka joukkuetoiminta on keskeytetty, kevät on erinomaista aikaa kehittyä jalkapalloilijana hienon lajin parissa ja nauttia futiksesta, vaikka tilanne onkin uusi ja erilainen.

Huom! Mikäli pelaajalla on vähäisiäkin flunssan oireita, harjoittelusta tulee ehdottomasti pitää taukoa. Ethän siis harjoittele kipeänä!

3.Olosuhteet

Suorituksia on helppo tehdä esimerkiksi kotona, pihalla tai muulla pienellä alueella. Suoritukset on pyritty tarkoituksella suunnittelemaan niin, että niiden tekeminen ei vaadi suurta tilaa. GrIFK seuraa viranomaisen ohjeistuksia ja muuttaa tarvittaessa olosuhteita koskevia linjauksiaan. Suosittelemme välttämään tiloja ja alueita, joissa on samaan aikaan paljon muita ihmisiä. Harjoitteita voi tehdä helposti muuallakin kuin jalkapallokentillä.

4.Vanhempien rooli

Vanhempien rooli lapsen jalkapalloharrastuksen tukijana on tietysti tärkeä. Vanhemmat voivat esimerkiksi kuvata pelaajan tekemiä harjoituspakettiin sisältyviä suorituksia. Varsinkin pienempien lasten kohdalla suosittelemme vanhempia käymään tämän ohjeistuksen lapsen kanssa läpi. Jos omatoimiseen harjoitteluun liittyy kysymyksiä, valmentajat auttavat mielellään.

5.Aiheet

Harjoitteet on räätälöity eri ikäluokille sopivan haasteellisiksi ikävaihe huomioiden. Aiheet on valittu niin, että suorituksia on helppo tehdä pienessä tilassa ja ne kehittävät pelaajien tärkeitä ominaisuuksia.

  1. Pallonkäsittely maassa
  2. Kuljettaminen
  3. Käännökset
  4. Harhautukset
  5. Pallonkäsittely ilmassaponnauttelu
  6. Laukaukset ja maalinteko
  7. Fyysinen harjoittelu, nopeus, liikkuvuus, intervallijuoksut, askellukset, kiihdytys / hidastaminen. Kaksi eri harjoitustyyppiä: Harjoitteita 1) kovalla temmolla ja lyhyellä levolla ja 2) Pidetään kova tempo pidemmän aikaa
  8. Syöttöseinä ja  Football Tennis lisäksi suositeltavia pelinomaisia liikkumismuotoja, jossa lihakset ja nivelet joutuvat samantyyppisiin liikkeisiin eteen, taakse, ylös, alas, kiihdytys ja jarrutus kuten jalkapallossa yleensäkin.

Kuvattujen videoiden lisäksi pelaaja voi lähettää valmentajalle tiedon siitä, kuinka monta tuntia hän on harjoitellut teemajakson aikana ja kuinka harjoittelu on muuten sujunut. Valmentajan palautteen avulla pelaaja voi kiinnittää huomiota kehityskohteisiin.

6.Lopuksi

GrIFK seuraa jatkuvasti koronaepidemiatilanteen kehittymistä. Etävalmennuspaketti ei korvaa joukkueharjoittelua, mutta se mahdollistaa pelaajan tukemisen poikkeuksellisessa tilanteessa.

Mikäli etävalmennuskonseptiin liittyen tulee yleisiä kysymyksiä, vastuuvalmentajat vastaavat mielellään kysymyksiin ja neuvovat vanhempia ja pelaajia.

Esimerkki harjoitusohjeistus D13 / F7