GrIFK valmennus

GrIFK Omaharjoittelu

Seuraavat virtuaaliset LIVE-treenit seuran Instagram-tilin kautta IG Liven muodossa Torstaina 9.4 klo 16-17.15. LIVE-treenien vetäjä Markus Kulmala GrIFK P05/ C15 valmentaja.

Klo 16.00 – 16.30 yli 10.v treenit 

klo 16.45-17.15 alle 10.v treenit 

 

GrIFK valmennus on nyt virtuaalinen

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK pelaajille. Pelaajat saavat huhti- ja toukokuun ajalle harjoitteluohjeita omalla ajalla harjoitteluun. Lisäksi seura järjestää kaikille pelaajille Instagram @grifkfotboll IG LIVE-harjoituksen maanantaisin ja torstaisin klo 16.00 -16.30 yli 10.vuotiaat ja klo 16.45 -17.15 alle 10.vuotiaat.

1.Miksi GrIFK jalkapallo haluaa tehdä virtuaali ja LIVE-etävalmennusta?

GrIFK  jalkapallon virtuaalivalmennuksen tarkoituksena on mahdollistaa yhteydenpito ja harjoittelun tuki pelaajalle myös sinä aikana, kun joukkuetoiminta on keskeytetty. Kun tilanne on sama koko maailmassa niin nyt uskalletaan kokeilla helpommin ihan uusia asioita. Pelaajat ja valmentajat voivat myös oppia jotain uutta näistä uusista tavoista harjoitella ja valmentaa. Lisäksi nyt on hyvä mahdollisuus antaa pelaajien ottaa vastuuta harjoittelusta ja oppia selviytymään tässä  vähän epävarmassa ja epämiellyttävässäkin tilanteessa.

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK pelaajille. Pelaajat saavat huhti- ja toukokuun ajalle harjoitteluohjeita omalla ajalla harjoitteluun. Lisäksi seura järjestää kaikille pelaajille Instagram @grifkfotboll IG LIVE-harjoituksen maanantaisin ja torstaisin klo 16.00 -16.30 yli 10.vuotiaat ja klo 16.45 -17.15 alle 10.vuotiaat.

Klo 16.00 – 16.30 yli 10.v treenit 

klo 16.45-17.15 alle 10.v treenit 

Ensimmäisissä GrIFK LIVE Treeneissä 31.3.2020 klo 18-19 oli jopa 250 katsojaa! GrIFK LIVE treeni toteutettiin GrIFK Volkswagen hallissa Instagram LIVE lähetyksenä @grifkfotboll seuraajille ja se oli kaikille avoin. IG-livelähetys näkyy edelleen @grifkfotboll Instagram ylärivillä seuran story:ssa. Lähetystä seuraamaan oli kutsuttu kaikki GrIFK pelaajat ikäluokista 2015 -2005.

Virtuaalivalmennus on tarkoitettu kaikille GrIFK Fotbollin pelaajille. Ensimmäisissä GrIFK LIVE treeneissä valmentaja toimi GrIFK 2008 valmentaja Sebastian Mandart ja malliryhmänä GrIFK 2008 pelaajat Emil Frondelius ja Titus Henriksson. Sisältö oli lähinnä pallonkäsittelyä ja malliesimerkkejä myös pareittain tehtävistä taitoharjoituksista. Lopuksi hieman Jalkapallotennistä, 1 vs 1 Challange ja Tituksen ja Emilin vastaus Edarin #grifkchallange” haasteeseen.

  • Etävalmennuksen avulla aktivoidaan pelaajia liikkumaan ja autetaan joukkueita koordinoimalla jo käynnissä olevaa tekemistä. Pelaajat saavat vinkkejä ja harjoitteluohjeita videoilla ja kirjallisesti. Nyt on kaikilla mahdollisuus saada lisää taitoa lisäämällä omaharjoittelun määrää.
  • Seuran valmentajia aktivoidaan pitämään yhteyttä pelaajiin ja vanhempiin eri välineillä kuten nimenhuuto, sähköposti, Whatsup, Teams, Zoom, Skyle, Instagram jne. Lisäksi joukkueet voivat miettiä oman LIVE-harjoituksen tarpeellisuutta ja järjestämistä.
  • Pidetään yhteyttä seuran kesken – lisätään yhteisöllisyyttä.
  • Virtuaalivalmennus pitää seuran käynnissä etänä ja mahdollistaa toiminnan käynnistymisen mahdollisimman nopeasti. Lisäksi pystymme toivottavasti hyödyntämään ja käyttämään tämän häiriötilanteen jälkeenkin välineitä, joita tässä kehitämme.

2.Yleistä etävalmentamisesta

Etävalmennuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat GrIFK omat valmentajat.

GrIFK Omaharjoittelu

Mukana on myös GrIFK harjoitusvideoita, jotka löytyvät Google drivesta (linkit nimenhuudossa, sähköpostissa, whatsup jne). Seuran nettisivuilla, facebook @grifkfotbollrf ja Instagram @grifkfotboll sivuilla tulee olemaan myös edarin @grifk_edustus pelaajien tekemiä haasteita ja omien junioreiden vastauksia näihin haasteisiin.

Huhti-Toukokuun aikana tarjotaan myös valmentajille etäkoulutusta sekä pelaajille taktisen ja henkisen valmennuksen tehtäviä. Pelaajilla ja myös valmentajilla on nyt mahdollisuus kehittää ei vain teknisten vaan myös taktisten asioiden tietämystään ja osaamistaan esim. peleistä tehtyjen klippien ja pelipaikkakohtaisten tehtävien analysoinnilla. Kiihdytetään myös taktisten asioiden (hyökkäys, puolustaminen ja tilanteenvaihdot) oppimisprosessia.

Kehonhallintaan liittyvät suoritukset ovat myös osa jokaista teemaa.

Etävalmennuksen tarkoituksena on tukea ja opastaa pelaajaa kehittämään tärkeitä ominaisuuksia sekä kannustaa pelaaja omalla ajalla tapahtuvaan harjoitteluun. Vaikka joukkuetoiminta on keskeytetty, kevät on erinomaista aikaa kehittyä jalkapalloilijana hienon lajin parissa ja nauttia futiksesta, vaikka tilanne onkin uusi ja erilainen.

Huom! Mikäli pelaajalla on vähäisiäkin flunssan oireita, harjoittelusta tulee ehdottomasti pitää taukoa. Ethän siis harjoittele kipeänä!

3.Olosuhteet

Suorituksia on helppo tehdä esimerkiksi kotona, pihalla tai muulla pienellä alueella. Suoritukset on pyritty tarkoituksella suunnittelemaan niin, että niiden tekeminen ei vaadi suurta tilaa. GrIFK seuraa viranomaisen ohjeistuksia ja muuttaa tarvittaessa olosuhteita koskevia linjauksiaan. Suosittelemme välttämään tiloja ja alueita, joissa on samaan aikaan paljon muita ihmisiä. Harjoitteita voi tehdä helposti muuallakin kuin jalkapallokentillä.

4.Vanhempien rooli

Vanhempien rooli lapsen jalkapalloharrastuksen tukijana on tietysti tärkeä. Vanhemmat voivat esimerkiksi kuvata pelaajan tekemiä harjoituspakettiin sisältyviä suorituksia. Varsinkin pienempien lasten kohdalla suosittelemme vanhempia käymään tämän ohjeistuksen lapsen kanssa läpi. Jos omatoimiseen harjoitteluun liittyy kysymyksiä, valmentajat auttavat mielellään.

  1. Aiheet

Harjoitteet on räätälöity eri ikäluokille sopivan haasteellisiksi ikävaihe huomioiden. Aiheet on valittu niin, että suorituksia on helppo tehdä pienessä tilassa ja ne kehittävät pelaajien tärkeitä ominaisuuksia.

  1. Pallonkäsittely maassa
  2. Kuljettaminen
  3. Käännökset
  4. Harhautukset
  5. Pallonkäsittely ilmassaponnauttelu
  6. Laukaukset ja maalinteko
  7. Fyysinen harjoittelu, nopeus, liikkuvuus, intervallijuoksut, askellukset, kiihdytys / hidastaminen. Kaksi eri harjoitustyyppiä: Harjoitteita 1) kovalla temmolla ja lyhyellä levolla ja 2) Pidetään kova tempo pidemmän aikaa
  8. Syöttöseinä ja  Football Tennis lisäksi suositeltavia pelinomaisia liikkumismuotoja, jossa lihakset ja nivelet joutuvat samantyyppisiin liikkeisiin eteen, taakse, ylös, alas, kiihdytys ja jarrutus kuten jalkapallossa yleensäkin.

Kuvattujen videoiden lisäksi pelaaja voi lähettää valmentajalle tiedon siitä, kuinka monta tuntia hän on harjoitellut teemajakson aikana ja kuinka harjoittelu on muuten sujunut. Valmentajan palautteen avulla pelaaja voi kiinnittää huomiota kehityskohteisiin.

6.Lopuksi

GrIFK seuraa jatkuvasti koronaepidemiatilanteen kehittymistä. Etävalmennuspaketti ei korvaa joukkueharjoittelua, mutta se mahdollistaa pelaajan tukemisen poikkeuksellisessa tilanteessa.

Mikäli etävalmennuskonseptiin liittyen tulee yleisiä kysymyksiä, vastuuvalmentajat vastaavat mielellään kysymyksiin ja neuvovat vanhempia ja pelaajia.

Esimerkki harjoitusohjeistus D13 / F7 

GrIFK Omaharjoittelu

Seuraavat virtuaaliset LIVE-treenit seuran Instagram-tilin kautta IG Liven muodossa maanantaina 6.4 klo 15.00 – 15.30 alle 10.v treenit Tommi Aaltonen P10 ja 15.45-16.15 yli 10.v treenit Sebastian Mandart P08. 

LIVE etätreenit maanantaina 6.4 klo 15 – 15.30
 
OHJELMA (2010 syntyneet ja nuoremmat):
1. Alkulämmittely ja aktivoinnit
2. Pallollinen harjoitus, teema: syöttäminen ja pallonhallinta
3. 1v1 peliä lopuksi
 
OHJEET:
– Harjoitus tehdään pareittain, joko kaveri tai perheenjäsen, muista turvaetäisyydet
– Voit tehdä myös yksin mutta silloin pitäisi olla syöttöpenkki tai -seinä käytössä
– Tarvittava alue noin 5m x 5m (ei ole niin tarkkaa, pienempi tai suurempikin käy)
– Ennen harjoituksen alkua tee tällainen rata merkeistä (jos tötsiä ei ole niin merkkeinä voit käyttää mitä tahansa pientä joka pysyy maassa, esim. kenkiä, kiekkoja, pieniä keppejä tai kiviä, tms.):