Valmentajat-Tränarna

Alueelliset SPL valmentajakoulutukset 2018 Kauniainen:

Kevät  2018

 

D-kurssit kevät 2018

D-kurssi jakso.1 Kauniainen su 22.04.2018  klo 9-17 

D-kurssi jakso.2 Kauniainen la-su syksy 2018 klo 9-17 (uudet materiaalit käytössä)

 

Futisvalmentajan startti korvaa E-kurssin ja ikävaihekoulutukset 5-8 ja 9-11 korvaavat nykyisen D-kurssin syksyllä 2018. 

 

Syksyllä 2018

Futisvalmentajan startti koulutusosio on kokonaisuus, joka tulee jokaisen suorittaa.

Futisvalmentajan startti koulutuksen jälkeen valmentaja valitsee itse oman koulutuspolkunsa.

Kaikille valmentajille suositellaan koulutuspolun suorittamista kokonaisuudessaan.

Ikävaihekoulutukset:

5-7 - vuotiaiden lasten valmennuksen koulutus on kokonaisuus, jossa valmentaja saa ikävaiheen kokonaisvaltaiseen valmennukseen perustason koulutusta.

8-11 -vuotiaiden lasten valmennuksen koulutus on kokonaisuus, jossa valmentaja saa ikävaiheen kokonaisvaltaiseen valmennukseen perustason koulutusta.

Eteneminen

Starttikoulutuksen jälkeen vaihtoehtona on edetä 5-7 tai 8-11 ikävaihekoulutuksiin. Koulutettavan on suositeltavaa edetä käymällä ikävaihekoulutukset. UEFA C -koulutukseen voi hakea suorittamalla ikävaihekoulutukset tai ikävaihekoulutuksen sekä täydennyskoulutusvalikosta yhden haluamansa koulutuksen.  

Tavoitteena on, että kaikki valmennustehtävissä toimivat suorittavat vähintään Futisvalmentajan startin ja ikävaihekoulutuksen.

UEFA B -koulutukseen voi hakea UEFA C -koulutuksen jälkeen ja UEFA Futsal B-koulutukseen Futsal C -koulutuksen jälkeen.

 

Uusille kursseille ilmoittautuminen

 

sisältö TÄSTÄ:

GrIFK jalkapallon uusi valmennuslinjan otettu käytäntöön!

Kaikki GrIFK vastuuvalmentajat olivat mukana valmennuslinjan päivitysprojektin työryhmässä, joka toteuttaa ja jalkauttaa GrIFK:n uuden päivitettyn valmennuslinjan vuosina 2014-2016 ja siitä eteenpäin.

 

1.GrIFK Valmennusfilosofia: Yksilökeskeinen, Pelikeskeinen ja Kokonaisvaltainen valmennusfilosofia

 
- Valmennusfilosofia (miten opetan yms..)
- Kokonaisvaltainen kehittymisen seuranta (testit, kyselyt, pelit)
- Pelaajien profilointi ja harjoituspäiväkirjat (vahvuudet, kehitystarpeet ja tavoitteet)
- Kokonaisvaltainen valmentaminen ja pelikeskeinen opettaminen

 

2.Pelaajakehitys

 
- Pelaajanpolku tiedosa F5-A-jun/Miehet
- Painopiste alueet  ja harjoitusmäärät ikäluokittain
- Ohjelmointi (kausisuunnittelu, jaksotus, painopisteet, viikkorytmi ja rutiinit)
- Eriyttäminen ja tasoryhmät (pelaajien ranking ja arvio pelipaikoittain ikäluokittain)
- Lahjakkaiden tukeminen ja tunnistaminen ja koulun aamutreenit (taito, kyky yms.)

 

3.Pelitapa

Pelitapa ja sen johdonmukainen harjoittelu (Pelitapa ohjaa harjoittelua)
- Pelistä johdettu harjoittelu (11.peli 4-2-3-1, 8-peli 2-4-1 tai 1-2-1-2-1 double diemond,  5-peli 1-2-1 tai 2-1-1)
- Ikäluokkakohtaisuus (ryhmittely yms.)
- Hyökkäys ja aluepuolustus
- Tilanteenvaihto +/-
- Ydinharjoitteet ikäluokittain
- Yleiset vaatimukset eri pelipaikoille

 

4.Valmennusorganisaatio

 
- Valmennusroolit (yksittäisen pelaajan kehitykseen vaikuttavat tekijät)
- Kriteerit (mm. valmentajien osaaminen/ koulutustaso / vaatimukset)
- Koulutussuunnitelma valmetajille (yleinen ja sisäinen)
- Toimintatavat (tuki valmentajalle; arkitutorointi/mentorointi, HOPS)

 

28.8.2016